Hondje in 1/24

Laat zien wat je maakt.
Plaats reactie
Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Hondje in 1/24

Bericht door Beork » 24 sep 2012, 15:14

Vanaf het moment dat ik Ma.k heb leren kennen was ik fan van de toch wel ietwat bizarre robots die Mr Yokoyama bedacht had. De Grosserhund is een van die ontwerpen, een bizar, gebocheld monster ruwweg 3 meter hoog.

Afbeelding
Prototype foto van Hasegawa’s kit.

Omdat ik indertijd de kunsthars kit niet kon betalen en ik toch iets vergelijkbaars wilde besloot ik één van de vaste Ma.k forum na te apen en een Grosserhund (ruwweg) na te bouwen uit gundam onderdelen en willekeurige meuk.
Jammer (of gelukkig) genoeg ben ik niet zo van het precies nabouwen als er geen beschrijving bij zit en wil een ontwerp weleens een hele andere richting opgaan zodra ik ermee bezig ben.
Zo ook dit hondje, vooral nadat ik dit leuke plaatje vond via google (geen idee wie het getekend heeft, was niet duidelijk in de link en kan het niet meer vinden…):
Afbeelding

Hondje was redelijk snel af (een jaar ongeveer) en ik had het bouwen heel mooi gedocumenteerd. De foto’s zijn echter verloren gegaan in de grote schijfcrash van zomer ‘10
Hij heeft een tijdje in zijn hokje gelezen tot ik naar de Spacedays in Darmstadt werd gestuurd door mijn vrouw en had ik beloofd deze mee te nemen, geverfd en wel. Dus aan de slag.

Eerst het hondje opgezocht en gecheckt of alles er nog was. Het hondje in zijn naakte glorie:
Afbeelding
Hondje aangekleed (alleen nog kabeltjes):
Afbeelding

Base in wording, werd niet heel erg goedgekeurd dankzij extreme clustering van het gras:
Afbeelding
En werd dus opgewaardeerd tot dit:
Afbeelding
Merk hierbij vooral de warrige bosjes op, deze zijn in samenwerking met mijn vrouw en twee flessen droge Rosé geplaats en hierdoor heerlijk willekeurig.

En toen moest het hondje ook wat kleur krijgen, voor:
Afbeelding
En achter:
Afbeelding
Ook de pansterplaatjes moesten beklad worden:
Afbeelding
En natuurlijk zijn hoofdje:
Afbeelding

Nu is hij eigenlijk al af, maar jammer genoeg heb ik nog niet echt eindfoto’s gemaakt :S
Die komen binnenkort, ergens, ooit…

++EDIT++
Hrm, het gebruik van resize codes werkt niet (img width=xxx), kan dit aangezet worden? Dat werkt namelijk heel gemakkelijk.
Of als iemand me een andere code kan leren of een manier kleine plaatjes te maken zonder de foto's echt te veranderen.
Ik laat ze nu nog even staan als foto's maar als ze te groot zijn verander ik ze wel in linkjes.
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 24 sep 2012, 19:35

Leuke cross-over blaffert! Zonder verf leunt -ie meer naar Gundam, en eenmaal in de kleursmurrie is het toch echt sensei waardig! En ik kan niet wàchten tot de eindfoto's d'r zijn, maar ik zal m'n best doen... :lol:

Re: je edit: ik zal eens kijken wat er wat dat betreft mogelijk is. Aangezien dit de gratis uitgave is van phpBB zijn de mogelijkheden een stuk beperkter dan die van een regulier (betaald) forum, dus ik kan je geen garanties geven. Wat ik zelf sowieso doe, voor alle fora waar ik actief op ben, is de foto's standaard verkleinen tijdens het uploaden op photobucket. Eénmaal een formaat instellen en geen omkijken meer naar, en de grote foto's hou ik gewoon op de harde schijf.
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 25 sep 2012, 01:01

Mooi hondje aan het worden Beork en als het niet klopt wat sensei :roll: in gedachte had jammer dan het is tenslotte jou model.
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 25 sep 2012, 09:11

Vanaaf probeer ik even wat foto's te maken, camera is opgeladen dus als ik tijd heb moet het lukken.
Kan ik gelijk de auto resize proberen, die heb ik nog niet kunnen vinden.
Hoe minder ik hoef na te denken voor dat soort dingen, hoe beter, dan heb ik meer tijd om te bouwen.
Bla

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 25 sep 2012, 22:53

Grondwerk voor hij erop ging (had de fotos blijkbaar al)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het beestje zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had geen betere achtergrond en na mijn werk is het de laatste paar dagen altijd donker, dus de fotos zijn niet de beste, maar het idee komt over denk ik zo.

Ik ben best tevreden over het grondwerk, was leuk om te doen en het effect doet het hem wel.
Hondje zelf ben ik minder tevreden over, maar aangezien het aantal modellen dat ik geverfd heb op twee handen te tellen is vind ik dat ik niet teveel mag zeuren. Had ik maar meer moeten oefenen

En nu staat hij bij zijn ongeverfde vriendjes in de vitrine.
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 25 sep 2012, 23:14

Ik liep al te denken waar staat Pluto op maar toen zag ik het eindelijk dat het een gedeelte van een wagen was :D .

Maar een leuke vignette geworden en wat het schilderwerk betreft zo slecht is het nou ook weer niet hoor.
In ieder geval vind ik het geslaagd.
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 26 sep 2012, 12:18

Bruut ding geworden, zou 'm niet graag tegen willen komen in het eggie. Maar ik vertrouw die blomkes op je vignetje trouwens ook voor geen meter...

"Feed me, Seymour! I can grow up big and strong!"
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 27 sep 2012, 00:07

Die bloemen zijn zowaar echtes, uit het plantsoen gepikt toen de groendienst eventjes niet oplette. Jaja, extreme modelbouw hierzo.

Ik heb vandaag toch maar besloten dat er een plons olieverf overheen moet om hem iets meer aan de vieze kant te krijgen...
Op de lange termijn dan...
Bla

Plaats reactie