Kerkhofdraadje

Laat zien wat je maakt.
Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Kerkhofdraadje

Bericht door Beork » 27 sep 2012, 16:09

In navolging van de grote plakkerige, voor mij ook een draadje volgeplempt met gestopte projecten, wachtende op enige necromancy.

Fred en Ed:
Een redelijk recente, begonnen voor de HLJ competitie van vorige kerst (en bijna af, gaat best snel)
Afbeelding

Vanagandr:
Een jaar of wat geleden kocht ik (heel goedkoop) via marktplaats mijn eerste gundam, of nou ja een Dom (groot, lomp, gaaf).
Toen ik bij de verkoper de Dom op kwam halen bleek hij best gezellig te zijn en na ee nuurtje of wat praten/bieren kreeg ik een vergaarde, slecht begonnen en verwaarloosde Gouf (weer een lompe grote).
Deze was erg gesloopt dus maakte er wat anders van, althans, ik waagde een poging.... Wacht nog ergens in een doosje....
Afbeelding
Afbeelding

Mad Max faker:
Een gevalletje groupbuild gone wrong... Deed mee op modelbrouwers, het leven kwam ertussen en nu zit dit liefdeskind van een Fiat en een shovel ergens te wachten op aandacht.
Afbeelding

Ruimte ei ding:
Groupbuild fail, wel al ee neind gevorderd, maar kom maar niet verder (dat tie in een doos ligt helpt vast niet)
Afbeelding

Ma.k Night Stalker:
Begon zo goed, nieuwe Ma.k kit (mijn eerste) en makkelijk te bouwen, tot ik zijn gun wilde upgraden, dat niet mooi vond, hem zijn andere hand weer teruggaf, en hijzelf besloot liever met geslotencockpit door het leven te gaan. Wacht op schuurbeurt.
Afbeelding

PKA H1:
Ook weer zo'n geval, je begint eraan en dan heb je opeens betere dingen te doen. Dodelijk bij deze was het nabouwen van de handen, rotwerk.
AfbeeldingAfbeelding

Fred met de punt:
Wederom een geval van wedstrijd drang, en falen. Begonnen voor een wedstrijd en geen tijd gehad/genomen om hem af te maken.
Ook niet echt veel foto's die wat nuttigs laten zien :S
Afbeelding
Afbeelding

Stuka bike:
Bijna af, wat bijgeschaaft, lijntjes en rivets en de berijder. Onderste plaatje is het beoogde resultaat.
Interessant detail, ik ben nu de materialen bij elkaar aan het zoeken om er nog 1 te bouwen, maar dan om te reproduceren. Stuka komt eraan, alleen nog een 1/24 yamaha en een 1/48 Bf109 (g geloof ik).
Afbeelding
Afbeelding

Demo AG motor:
Groupbuild faal, werd een demo model van een Ma.k antizwaartekracht motor... ligt al een tijdje.
Afbeelding

Furor Teutonicus:
Wedstrijdfaal, en wordt een tikje groter dan verwacht, moet ergens ook een schets hebben van wat hetworden moet, iig grote robot.
Afbeelding

Werkpak:
Ma.k achtig werkpak, nooit verder gekomen dan dit... kwam het laatst nog tegen.
Afbeelding

Bionische armen voor invalide Orks:
Was bezig met een setje robot armen voor orks voor een klant, maar na het voorschot stopte hij met reageren op zijn email, moet ze nog eens afmaken en iets mee doen.
AfbeeldingAfbeelding

Grot Mig:
Omdat Grots ook vliegtuigjes verdienen, ligt ergens kapot te wezen na vallen...
Afbeelding

Ruimtewolfje:
Spacemarine met wolf meuk, denkt dat tie een viking is
Afbeelding

Nurgle baasje:
De linker, al jaren en jare nmee bezig, elke keer dat ik in de buurt kom dat tie af is, moet ik er spontaan iets aan veradneren, dit is versie 3 nu en per versie lijkt tie wel groter te worden
Afbeelding

Templar met vlaggetje:
Eigenlijk gewoon af, moet alleen nog een kleurtje
Afbeelding

Panther man:
Ditto, maar al begonnen met verfen een tijde geleden, dat kleine grut blijft lastig, uiteindelijk helemaal in het rood gedumpt.
Afbeelding

Gelukkig is er nog veel, veeeel meer
Een korte inventarisatie bracht mij bij de volgende waarvan ik effekes geen foto's kan vinden:

Patato man hover bike
LAV mech
2x knight titan
Ork longbursta
Ork heavy tank thingy
Lunadiver lookalike
Self designed Mech from correction rollers
Reversed salamander flyer
1/72 ma.k inspired xbungle walker – space robot thingy
Sukhoi 47 homeworld inspired fighter
Spaceship banana
Tau based mech
Beastman fight
Lepel squid mec ding
New fred

En ik weet dat er meer zijn....
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 27 sep 2012, 17:12

Die Stuka bike ga je reproduceren? :cheer:
Erg geslaagd ontwerp, dat. Is -ie 1/35?

Fred en Ed zijn ook geslaagd. Ed (of Fred) doet me denken aan het werk van Francesco Benedettini, kent u die?
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 27 sep 2012, 17:36

Die stuka is 1/24, kan hem ook in 1/35 maken, maar dan is tie zo klein ;P
Reproduceren, eerst kijken wat het kost en dan ene kleine oplage, tenzij ik IndustriaMechanica zo gek kan krijgen de kosten en verspreiding op zich te nemen.

Fred is de robot, alles robots heten Fred.

Ja, Francesco is een geniale verbouwers/aanpasser en verver.
Inspiratie was meer Yokoyama/Kobayashi, maar Francesco werkt ook vanuit die basis dus enige overeenkomst zou niet raar zijn.
Fred was eigenlijk bedoeld als een soort nabouw van een ontwerp van Luca Zamprioli, maar is ee neigen leven gaan leiden...
Hij heeft nog een anon nodig, en weet nog niet wat ik met de handen ga doen.
Twee normale (zoals zijn rechter) of twee klauwen (zoals waar hij Ed mee beet heeft) of zoals nu... Ik weet het niet en tot ik het weet staat tie stil.
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 27 sep 2012, 17:59

Ed's vader, na de operatie:
Afbeelding
Vandaar m'n Benedettini-gevoel.

Ik bazeerde m'n gok qua schaal van de Stuka op het klemmetje waarmee hij vast zit. 1:24 is beter :wink: Ik denk dat ik hele kleine klemmetjes gebruik...

Industria Mechanika is regelmatig op zoek naar nieuwe ontwerpen, dus proberen!
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 27 sep 2012, 19:39

Ah, die kende ik wel, maar kan hem niet terugvinden op de site...
Zelfde model zo te zien, 1/16 tamiya MG42 gunner
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 02 okt 2012, 22:58

:shock: wat een zooi wat nog afgemaakt moet worden, ik zal er gek van worden.
Maar er zitten een paar echte schitterende modellen echt mooi.

Ik vraag me af wat ik hier doe als simpel OOTB bouwertje :shock:
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 03 okt 2012, 09:46

Hahaha, ach, ik heb nooit goed OOB kunnen bouwen, weet niet goed waarom. Ik ben bezig met wat Ma.k modellen die alleen maar aangepast worden, en dus niet heel erg verbouwd. Die zijn zo goed als OOB.
Zelfs mijn warhammer miniaturen indertijd heb ik nooit echt willen bouwen zoals ze hoorden, altijd vond ik dat er iets beter kon.

Beter blijf je OOB bouwen, scheelt geld entijd ;P
Bla

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 03 okt 2012, 11:10

Was iets aan het zoeken en er kwamen allerlei projectjes uit de bakken gerold.

dit is de staat van het banana schip, denk dat ik hiermee binnenkort eens verder ga, moet toch veel schuren, kan ik deze gelijk meenemen.
Afbeelding

En dit ding moest een soort mix tussen de Ma.k Sirene en de Nutcracker worden, maar nu weet ik nog niet wat ik ermee gadoen... Misschien gewoon zo als hovertank...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 03 okt 2012, 11:58

Banaan schip :shock:
Afbeelding
:mrgreen:

Maar wat gebruik jij als vulmiddel?
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 03 okt 2012, 12:37

Vulmiddel, poeh, verschilt per keer en wat ik grijp.
In theorie doe ik alles met milliput, maar ik doe voor de grote organische vormen ook nog weleens gewoon alles in de plamuur zetten, terugschuren en opnieuw.
Is stukken goedkoper, maar ook meer werk.
Gellukig schuurt plamuur weer makkelijker, milliput wordt keihard.

Eigenlijk wil ik aves ofzo gaan gebruiken, maar heb effe geen geld om het te bestellen.
Bla

Plaats reactie