1/72 Kawanishi N1K1/2 'Breaking Wind' A.k.a. 'Portia'

Laat zien wat je maakt.
Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 02 okt 2012, 23:51

Ik zal de boel lekker dicht smeren
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 03 okt 2012, 18:50

Die keuze had ik ook al gemaakt, ja :D . Ga ik vanavond mee aan de slag. Vandaag heb ik tussen de bedrijven door gewerkt aan een klein extraatje voor Portia. Zoals het hoort bij een Watdanook '46 hangt er straks een futuristisch ogend stuk wapentuig onder, in dit geval een soort vliegende torpedo: de Fuhritso-X
Afbeelding
Gemaakt van stukjes zwerfstyreen. Zelfs de troep op m'n buro bij elkaar vegen levert soms leuke resultaten op! :lol:
Na het verven van bovenstaande komen er nog antennes en een lensje op.
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 03 okt 2012, 19:00

Cool, ziet er leuk uit zo bij elkaar.
Ik zou zelf de buitenste vinnen wel erop plakken, maar dan two onder een hoek ofzo

Die keine torpedo is best leuk bedacht, soort V-11 ofzo
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 04 okt 2012, 20:31

Thx. Vleugelkes onder een hoek, of kleiner, of schuin: heb het allemaal geprobeerd en het ziet er allemaal net even iets te modern uit. Zonder ziet er in mijn ogen mooier uit, dus dat gaat het worden.
Afbeelding

En omdat ik gewoon verschrikkelijk lui ben en ongelovelijk gierig, ziet de andere kant er inmiddels zo uit:
Afbeelding

En nog even een hardpoint voor de Fuhritso-X onder de tussenvleugel gedingest:
Afbeelding
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 05 okt 2012, 10:19

Ziet er goed uit, die luchtinlaat op de achtekant is best een handig detail, ook mooi om de symmetry een beetje te breken.
Hardpoint voor droptank of voor je vliegende torpedo?
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 05 okt 2012, 12:02

^ Voor de torpedo. Droptanks komen onder de vleugels. Ruimte genoeg daar, aangezien de vier kleine drijvers niet nodig zijn vanwege die twee grote drijvers.

Ondertussen, na enig PSR:
Afbeelding

Aangezien geld momenteel een big issue is in huize Sticky heb ik voor het eerst een spuitbus primer bij de Action gehaald, ipv Tamiya bij de locale plasticdealer. Ik lees er tamelijk gevarieerde berichten over dus ik ben benieuwd. Mocht het goed werken dan stap ik daar naar over want dat scheelt meer dan 10 euro per bus.
Aan de andere kant, goedkoop is duurkoop, zoals men pleegt te zeggen.
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 05 okt 2012, 14:09

Ik ben groot van de halfords versie, die is ideaal voor robots zoals i kze bouw.
Het nadeel aan niet modelbouw primers is dat ze vaak erg dik zijn en dus kleine lijntjes weleens willen verstoppen, voorzichtig ermee dus.
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 05 okt 2012, 22:59

Afbeelding
Sticky: 3, Tapijtmonster: 1
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 06 okt 2012, 00:27

Tja ik hoor ook van alles over die primer maar niet geprobeerd dan weet je ook niets toch?
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 08 okt 2012, 19:34

Ik heb de primer eerst op een proefstukkie gespoten, waarvan een gedeelte met putty, een gedeelte onaangeraakt styreen, een gedeelte bevetterd met m'n plakhandjes, en een gedeelte geschrobd met water en afwasmiddel. Overal kreeg ik een egale laag, met alleen op het bevette gedeelte een iets mindere, maar nog steeds acceptabele hechting. À 2,10 per spuitkanister weet ik wel welke praaimer ik voortaan gebruik. (Wat doet die van Halfords, trouwens?)

Ik heb de Japanner nu dus in de primer staan, en ik heb meteen de BlitzSegler meegenomen.

Nou laat ik de boel even uitharden, een paar dagen, dusssssss......
Afbeelding

Plaats reactie