1/72 Kawanishi N1K1/2 'Breaking Wind' A.k.a. 'Portia'

Laat zien wat je maakt.
Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 30 okt 2012, 00:36

Zo'n karretje rijdt natuurlijk het water in en uit, dus d'r zal nog wel wat roest en zo op komen.

Vandaag de propsen afgemaakt:
Voorkant:
Afbeelding
Achterkant:
Afbeelding
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 02 nov 2012, 12:43

Sloppy paintjob. :evil:
Goedkoop blijkt toch wellicht duurkoop te zijn: Nadat ik Portia voor de 1ste keer (!) had geverfd en de maskingtape wilde verwijderen trok ik zo 3 lagen verf mee, incl. de Action primer... Met reguliere Tamiya tape, nog wel. De primer hecht dus niet al te best.
Afbeelding
Hele zaakje weer schoongemaakt en overnieuw begonnen. Uiteindelijk had ik er zo de pest in dat ik het erbij laat voor nu. D'r komen nog meer kleuren op, en decals, en ik zal waarschijnlijk eerst nog wat restauratiewerk aan het groen doen, maar voor nu effe basta. Onderstaande foto is de huidige stand van zaken. Geen kale plekken meer, alleen nog wat overspray.
Eerst effe alles weer zen. Afbeelding
Afbeelding
De les van vandaag: niet gefrustreerd airbrushen :frusty:
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 02 nov 2012, 13:19

Hrm, raar, primer zou toch juist voor goede hechting moeten zorgen. Misshcine niet aggresief genoeg om te binden met het plastic.

Nou ja, leuk begin iig
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 02 nov 2012, 22:58

Kwee ooknie wat het is met die primer, maar ik kom er nog wel achter. Genoeg plastic om mee te testen.
Enniewee, niet uit het veld te slaan die gozer, dit is het resultaat van de avondsessie:
Afbeelding
Volslagen zelf bedacht schema, trouwens met kleuren waar de gemiddelde JMN een hartverzakking van krijgt. Ik vind het er prima uit zien zo.
Next up: die gele iedentiefiecaasie strepen op de voorkant van de vleugels, zoals je die op zoveel Japanse toestellen ziet.
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 04 nov 2012, 23:36

Daar zijn ze al:
Afbeelding
Mèt gehaktballen in rode saus...
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 05 nov 2012, 11:19

Ah, een japje, ik vind de witte streep/driehoek op de vin een leuk detail.
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 06 nov 2012, 12:18

Na de ruzie met de primer sta ik nu op voet van oorlog met Vallejo Air's matt varnish.De decals zaten op hun plaats, de panellines waren gedingest, dus laagje mat was de volgende stap. Ik zeg laagje mat, het werd laagje mat WIT! Ook weer iets waar ik mee zal gaan experimenteren voor het een volgende keer te gebruiken, dus. Ik geloof nooit dat Vallejo iets op de markt zet wat niet werkt dus ik leg de schuld volkomen bij mezelf neer.
Hoedanookdessalnietteplus heb ik, in plaats van de Portia naar de kliko te verbannen, de boel kunnen redden door een laagje sterk verdunde Tamiya clear over d'r bondjasje te spuiten, met als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Neem een bakje chips en een cola en ga vast klaar zitten voor de volgende mogelijke ramp: de cockpit beglazing mot in de verref... Gelukkig heb ik een reserve exemplaar.
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 06 nov 2012, 12:29

ziet er nu toch best strak uit... vreemd dat de vallejo raar deed, das toch redelijk veilige verf enzo

Die foto van de onderkant lijkt het net een moeder vliegtuig met der ukkie
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 07 nov 2012, 11:20

Wat meer verwering, en de cockpitbeglazing:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben over het algemeen erg tevreden met de uitkomst, alleen ga ik het glaswerk overnieuw doen om te kijken of ik het er wat strakker op kan krijgen.
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 07 nov 2012, 12:06

Misschien afplakken? of olie verf en dan met een beetje peut de randjes poetsen.
Bla

Plaats reactie