vleugellamme landsalamander

Laat zien wat je maakt.
Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

vleugellamme landsalamander

Bericht door Sticky » 08 okt 2012, 19:33

Of ik effe wil laten zien wat ik met een He162 Volksjäger zou doen. Nou, dat wilde ik wel. Eerst dacht ik een ontwerpje in paint te maken. Toen dacht ik weer eens een goede smoes te hebben om een kitje aan te schaffen, Revell's 1:32 editie, die Beork ook gebruikt heeft. En toen dacht ik (het gaat allemaal niet zo snel meer bij mij, zoals je door begint te krijgen...) dat ik nog een He162 in huis moet hebben, alleen in 1:72. En inderdaad, die van Dragon, uit de Misteldoos die hij deelde met de Arado E-377a.

Nou kan een echte salamander, waar de He162 tijdens de bouw destijds naar vernoemd werd, natuurlijk helemaal niet vliegen. Lopen: ja, zwemmen: meestal ook wel, vliegen: nee.

Gaat goed komen :wink:

Hier alvast een feuteu van de sprue, met een flessie Vallejo d'r naast om te laten zien wat een klein toestel het eigenlijk was.
Afbeelding
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 09 okt 2012, 00:18

Leer hem maar vliegen daar is dit forum voor :twisted:
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 09 okt 2012, 09:06

Dat is best een mooi kitje zo in 1/72, incluus motor, daar moet ik er eigenlijk even 5ofzo van hebben om ruimtescheepjes te bouwen...

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 09 okt 2012, 13:32

Het is inderdaad een mooi gedetailleerd kitje, maar wat wil je, deze is van origine van Tristar; als je een originele kan vinden zitten er ook nog witmetalen onderdelen bij, zoals het landingsgestel etc. Dit is de heruitgave, zoals gezegd, van Dragon, en hij is later ook nog eens door Revell uitgegeven voor een relatief prikkie. Details zijn in orde, pasvorm echter is wat minder. Niks waar je met wat vuller en wat schuren niet iets aan zou kunnen doen. Het plastic wat ze voor deze kit gebruikt hebben is wel wat vreemd, en ik heb het in mijn -tig jaren als modelbouwer nog niet eerder gezien. Er zit een soort metaal-achtige glans in, alsof iemand een emmer grafiet in de bak met gesmolten styreen heeft gegooid. En ik weet niet of het daar door komt, maar het is ontzettend flexibel en lastig te lijmen.

Enniewee: nog even een kloos upje van dat motortje (voordat de zaag er in ging), en op de helften kan je met wat fantasie die metaalachtige glans zien:
Afbeelding

Hier zie je mooi dat de paneellijnen op zich netjes gegoten zijn, alleen lopen ze dus niet parallellerig. Ook zie je dat de neuswielbehuizing omgebouwd gaat worden naar cockpit...
Afbeelding

En hier zie je hoe dat leuke jetblokje een nieuw huisje heeft gevonden: daar waar eigenlijk het landingsgestel hoort te zitten. Ik heb alvast wat extra greebles aangebracht, na het verven komen er nog wat bij.
Afbeelding

En hier zie je dan wat uiteindelijk de bedoeling gaat worden: een land-salamander!
Afbeelding

Het glaswerk is afkomstig van de romp van de helft van de Portia waar geen glaswerk op zit. Verder is tot nu toe al het plastic afkomstig van de originele Volksjäger zelf, alsof hij destijds ontworpen is om later verherbouwt te worden tot iets compleet anders: het past allemaal overal, lijkt het wel. Straks nog effe de opslag in duiken om te zien of ik nog wat meer wielen kan vinden want als deze er zes krijgt, en bij een kubelwagen zitten er maar vier, dan heb ik een probleem :lol:
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 09 okt 2012, 19:21

Arm ding, maar leuk idee
Misschien race wielen en dan een salt flat racer ervan maken?

http://farm5.static.flickr.com/4116/476 ... 9491_o.jpg
http://farm5.staticflickr.com/4143/4769 ... fca9_b.jpg
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 09 okt 2012, 22:07

Kijk eens goed naar de voorwielen van die "Alfa Romeo" die jij net post en mijn Landsalamander :)

Ik zie dit dingetje meer als een Steppe-racer, dus voor de iets grovere ondergronden: keitje hier, graspolletje daar... Ik zie hem momenteel voor me in een jasje zoals deze:
Afbeelding
En dan lekker verweren, en hoppa de пост апокалиптического автопробег heeft er weer een potentiële winnaar bij :cheer:
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 10 okt 2012, 06:59

jajaja, dat zijn ook terrein banden, een beetje over het hoofd gezien :S

gaaf dat schema
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 10 okt 2012, 16:23

Zijn de exact zelfde wielen, van een kubelwagen of in ieder geval van een VW, alleen die van Jason (toch?) zijn in 1:9, vermoed ik, en die van mij 1:35.

Ik zei al dat veel van de onderdelen ook elders passen op het vliegtuigie: hier nog een voorbeeldje.
Zie je die?
Afbeelding

Zit nu zonder moeite hier:
Afbeelding
Dat zou i.r.l. dus de achterwand van de cockpit zijn 8)

En hier weer even een droogpassing. Ik vind 'm zonder glaswerk eigenlijk veel stoerder. Misschien een soort van periscoop uit de bovenkant laten steken, of zo'n Scherenfernrohr.
Afbeelding
Yep :D , ik ga de nieuwe cockpit/voormalig neuswielgat weer dichtlassen, en iets periscoperigs uit dat rechthoekige gat achter de cockpit/voormalig neuswielgat aten steken.





Denk ik. :?
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 11 okt 2012, 22:32

Bezig geweest met de motorruimte: de boel staat in de basiskleuren, komt nog een wasje overheen.
Afbeelding
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 13 okt 2012, 14:32

Afbeelding


Kiekeboe!
Afbeelding

En verder:
Afbeelding
Bagagedrager gescratched van stukje PE.
Afbeelding

Plaats reactie