patrolbike 1/35

Laat zien wat je maakt.
Plaats reactie
Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

patrolbike 1/35

Bericht door Sticky » 01 sep 2012, 19:48

Voor een diorama met een omgebouwde M353A4 Bloodhound hovertruck van Bandai wilde ik nog een extra voertuigje om zo de grote van die truck extra te benadrukken. En omdat de Argun, zoals ik de omgebouwde versie van de Bloodhound heb genoemd, wielen krijgt en dus niet meer zweeft, wilde ik iets wat normaal gesproken wielen heeft ombouwen tot iets zwevends. Eerst overwoog ik om daar een 1/35 VW Kever voor te gebruiken, maar zo eentje is al een tijdje in behandeling voor een ander dio en ze zijn wel leuk, maar om er nou twee van te hebben... Dus het moest wat anders worden.
Overigens: voor de (nog lang niet afgeronde) Argun, zie dit verslag op modelbrouwers.nl
In een andere bouwdoos, de Ramba Ral Commando Set uit dezelfde serie waar de Bloodhound/Argun uit komt zit deze motor:
Afbeelding

Volgens de handleiding een "BMC Z78/2". Volgens mij "het Slachtoffer"! Er moest echter wel een ander manneke op, deze orgaandonor staat stil en ik wil de mijne juist snelheid laten weergeven. Ook daarvoor had ik al vrij snel een alternatief: de berijder van deze Japanse Type 97 zijspancombinatie uit WO2:
Afbeelding
Dat doosje heb ik ooit eens bij het (Japanse) tijdschrift Armour Modelling ontvangen. Z'n pose is zo goed als ideaal voor m'n plannen en zelfs z'n gezichtsuitdrukking is helemaal passend, alleen z'n onderbenen moesten wat plastische chirurgie ondergaan. En er moest natuurlijk e.e.a. aan z'n uniform worden gedaan.

Okee, de fiets:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Straalaandrijving om vooruit te komen, en kleine raketjes voor het betere stuur- en zweefwerk. Paar kabeltjes en andere snuisterijen d'rbij, schieterij waar eerst het voorwiel zat en klaar is Klara, inmiddels heeft het fietsje z'n eerste laagje verf gekregen.

Manneke heeft een schoeisel-upgrate gekregen, hier en daar wat extra zakken op z'n uniform, een WO2 Duitsche capuchon en een gemodificeerde proppenschieter. Z'n helm staat nog niet op de foto, maar da's een modern Russisch exemplaar geworden, met wat extra details.
Afbeelding

En zo zien ze d'r samen uit (minus helm):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook meneer heeft z'n eerste verfbad gehad, ondertussen.
Update als de tijd daar is 8)
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 10 sep 2012, 12:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het beviezerikken na is -ie klaar. Dat beviezerikken kan ik pas doen als de Argun ook klaar is, zodat ze beide in dezelfde setting passen. Tot die tijd staat dit brommertje in de vitrinekast!
Afbeelding

Plaats reactie