Ma.K. project deel 1: Fliege

Laat zien wat je maakt.
Plaats reactie
Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Ma.K. project deel 1: Fliege

Bericht door Sticky » 05 dec 2012, 10:04

Zoals altijd: grootse plannen.
Afbeelding
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 05 dec 2012, 12:28

Oeh, een vliegje. Zo eentje moet ik ooit ook eens hebben.
Wat is die blob milliput? of is de bijgeleverde helm zo...blobbig?
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 05 dec 2012, 17:04

De helm uit de kit: daar is op zich niks mis mee. Beetje karig qua details maar daar zou je makkelijk wat aan kunnen doen. Alleen wil ik voor dit projectje een helm met gesloten vizier en dat is lastig met de kit-editie, want het vizier zit meegegoten in open toestand. Dus inderdaad een blob milliput geblobd in de vorm van de helm, met wat meer detail. Nog steeds niet veel want je zal er weinig van terug zien. Maar nu wèl een gesloten vizier dus.

Hier nog wat meer foto's, alleen nou net niet van de helm :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen maakt m'n handboortje overuren...
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 07 dec 2012, 13:19

Zo, ben weer lekker aan het ekspiremenprutsen:

Als grondverf heb ik enamel (donkergrijs, iets duits geloof ik) sterk verdund en met de airbrush in een aantal mistlagen gespoten. Daarna begon de lol: in plaats van de eerste kleurlaag op diezelfde manier te doen, met de airbrush dus, of deze met een kwastje d'r op te strijken, heb ik de (Vallejo)verf erop getamponneerd, dus met een oude, ronde penseel gestippeld, en dat geeft na twee sessies het volgende resultaat:
Afbeelding

Dit is een maanpak: ik denk dat ik d'r ook nog wat verschillende grijzen op ga knallen, dat lijkt me de meest geschikte camo. De kleur die ik nu gebruikt heb is 'licht vlees' van Vallejo. Het leek me wel een geschikt alternatief voor gewoon wit; maar ik ben kleurenblind dus waarschijnlijk zien jullie nu gewoon een homp vlees...
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 07 dec 2012, 14:09

Het lijkt op het vieze wit dat de jappanners gebruiken in hun Ma.k bouwseltjes, dus voor mij geslaagd!
Tamponeren, niet eerder aan gedacht, anders dan om structuur aan te brengen, maar de verdeling van de kleur is heel interessant, en makkelijk leuke effecten teweeg te brengen.

Light flesh? is dat ee ngame colour of een normale?
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 07 dec 2012, 14:45

Normale, voor highlights op reguliere vleeskleur.

Het eerste laagje licht grijs zit er inmiddels ook op, op de zelfde manier aangebracht. Zoals het er nu voor staat in mijn hoofd komt er nog een laagje lichtgrijs op waarmee ik als het goed is een mooie dekking krijg en de randjes kan verfijnen, dan nog wat met een iets donkerdere grijs omklooien en het overgebleven licht vlees nog een opfrisbeurtje geven. Dan een laag clear over alles en daarna verweren en iets van een herkenningskleurtjebandje. Decals niet vergeten.

Afbeelding
Afbeelding

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 08 dec 2012, 12:09

Afbeelding

Afbeelding

Geverfd, blanke lak erover en paneellijnen aangezet.
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 08 dec 2012, 16:26

Beork schreef: Tamponeren, niet eerder aan gedacht,
Wil er niet eens aan denken :? :mrgreen:

Je had ook eventueel verdunde putty of Mr surfacer 500 kunnen gebruiken om te ......... geeft het zelfde effect .
Maar zo werkt het ook en geeft hetzelfde effect.
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 08 dec 2012, 18:31

Ron schreef:Je had ook eventueel verdunde putty of Mr surfacer 500 kunnen gebruiken
Jawel, maar:

a) was dat niet zo leuk geweest, terwijl ik nou weer eens wat "ontdekt" heb, met een mooi en verrassend resultaat, en
b) dit pakt voor nu een stuk goedkoper en sneller uit, want ik zou dan dus mrSurfacer moeten bestellen, of putty (ik heb alleen verdunner in huis, haha). Dus zou ik gaan zitten wachten op de postnlpakjespersoon m/v en in de tussentijd wéér wat anders beginnen...
c) nu kan ik het woord "tamponeren" gebruiken 8).

Stand van zaken heden vooravond:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 08 dec 2012, 23:06

Ja maar ja maar :shock: :wink:

Als het werkt dan is het goed ongeacht wat je erop frutselt
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Plaats reactie