Visje

Laat zien wat je maakt.
Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Visje

Bericht door Ron » 06 jan 2013, 22:16

Nieuw jaar nieuw project :mrgreen:

Ik dus vissen op deze jongen lijkt me een leuke aanwinst voor in het aquarium :cheer:

Ik bespaar jullie de naam en dat scheelt mij weer typen dus gelijk maar een paar foto`s plaatsen voor jullie plaatjes kijkers :mrgreen:

De hoes die om de doos zat en tevens de gelijk de handleiding is.
Afbeelding

Afbeelding

De inhoud wat resin prut en PE en wat aftermarked handwielen en tandwielen om de resin handwielen te vervangen.
Die tandwielen zijn van lasercut papier nog niet eerder gezien maar ziet er strak uit en ook het detail.
Afbeelding

Afbeelding

Nog wat detail shots van de binnenzijde en er zit nog wel wat overtollig resin om te verwijderen :?
Afbeelding

Afbeelding
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 07 jan 2013, 13:21

Cool ding, heb er ook over nagedacht om er eentje aan te schaffen (de "Implausible" met de lange neus) maar ik vond het toch wat te duur. Heb je gezien dat hij ook nog een set met extra diorama details heeft voor deze vis? En duikers?

Eniewee: succes met de bouw, goed te zien dat je het weer rustig op gaat pakken :D
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 07 jan 2013, 14:51

fiieuw, mooi ding, wel veel flash wel voor een fichtenfoo productie, ben beter van ze gewend.
Maar niet onoverkoombaar geloof ik.

Ik zou hem bijna alleen maar kopen voor de PE frets...

Diotje? of gewoon alleen de vis?
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 07 jan 2013, 21:53

Ik ben wel van plan om er een klein diorama omheen te bouwen maar dar zeg ik altijd :oops:
Het plan is in ieder geval om het neusgedeelte open te zetten zodat je nog wat van de binnenzijde ziet, zal zonde zijn als dat alles verborgen blijft.
Die "Implausible" heb ik ook gezien en ziet er leuk uit maar ik pas ervoor want anders krijg ik nog een viswinkel hier :D

Beork ik heb hier nog een paar dingen van hem liggen maar de gietingen zijn niet echt de beste ook weer niet slecht maar toch kon beter maar dat zal je wel zien in de toekomst als ik er weer een bouw.
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 08 jan 2013, 13:00

oeh, spannend, welke heb je nog meer?

De kastor was ik zelf over aan het twijfelen, ontwerp van ZLuca, alleen zo duur.
Casts zien er meestal wel goed uit.
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 08 jan 2013, 23:34

De Kastor dus en dat vliegende rusding en een of andere mug :D
Tja en ach duur de ene koopt 2 kitjes van 60 a 70 euro en ik koop een Kastor of iets anders.
Het is maar net wat je ervoor over heb, en uiteraard of het financieel haalbaar is en dat was dus het geval bij mij en nu heb ik genoeg zooi van hun tenzij er nog iets uitkomt waar ik verliefd op word :cheer:

Tja die gietingen dat zijn meestal de eerste gietingen die ze laten zien als de mallen nog vers zijn :wink:
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 09 jan 2013, 09:11

gheghe, zo goedgelovig ben ik nou net weer niet :P

Nee, ik bedoelde de versies die ik gebouwd heb zien worden op verschillende sites. Bijna overal word de goede gietkwaliteit geprezen... Is dit de tweede run misschien? daarheb ik er geen van gebouwd zien worden en lijkt logisch dat die minder mooi is.
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 09 jan 2013, 13:00

Afgaand wat op het doosje staat is dit alweer de zesde uitgave helaas.
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 09 jan 2013, 13:10

auch, tja, dat verklaard ee nboel, dacht dat er nog maar 3 runs waren, maar dan is de huidige de 7de of 8ste alweer.
Maar goed, jij maakt er vast weer wat moois van.
En een beetje flash weghalen is het punt niet toch? als de onderdelen maar goed gecast zijn.
Bla

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 10 jan 2013, 00:23

Ach hij blijft maar doorgaan met het uitgeven van hetzelfde model, goed voor de handel (en voor mij) maar op die manier hou je geen bijzondere modellen zoals die Japanners dat doen met hun Ma.K resin modellen gewoon een run en je zoekt het maar verder uit :mrgreen:

Flash en een enkele gietnaad verwijderen hoort er gewoon bij dus geen probleem wel jammer dat er enkelen klinknagels zijn verdwenen maar daar vinden we ook wel weer een oplossing voor.
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Plaats reactie