Nog leuke films gezien de laatste tijd?

Voor het betere 'off-topic' gewauwel. Hou het binnen de perken.
Plaats reactie
Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Nog leuke films gezien de laatste tijd?

Bericht door Sticky » 24 sep 2012, 19:52

Gisteravond struikelde ik tijdens het suffen... ik bedoel surfen, over een site met een bannertje: Prometheus Livestream starts in 25 mins and counting" dus ik ging om half drie naar bed vannacht...

Ik moet zeggen dat ik wat huiverig was toen ik over het gegeven van de film las, maar zoals ik altijd probeer te doen heb ik me verre gehouden van youtube, IMDB, magazines etc om zo neutraal mogelijk naar de film te kunnen kijken (zoals ik nu ook doe voor die andere Ridley Scott-film: Blade Runner 2, en toch ook voor Pacific Rim, van del Toro) en ik moet zeggen dat hij me zeer verraste, en positief nog wel! Nou maar meteen de blue ray box aan Sint vragen. (Als u meeleest: die box waar ook de Alien-cyclus in zit, natuurlijk, alstUblieftdankuwelzeerbeleefd, beste Sint...)
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 25 sep 2012, 13:41

Is deze film een beetje te vergelijken met Allien Emiel?
Ik kan op dit moment geen filmpjes afspelen op de flabbertop dus heb geen idee waar het om draai.

Ik heb laats Batlleship gekeken, leuke film om met je verstand op nul languit onderuitgezakt op de bank met een pilsje ernaast naar te kijken en verder helemaal niets.
Zeg wel genoeg over de film denk ik :mrgreen:
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 25 sep 2012, 22:17

Laat ik het zo zeggen:
Als je nog nooit een Alien film hebt gekeken is het vermakelijke Scifi, met een flinke lading eye-candy.
Als je de Alien films wel hebt gezien en je verwacht dat deze film antwoord geeft op de vragen die die films openlaten kom je bedrogen uit. Hij laat je met alleen maar méér vragen achter. Hetgeen ik juist een groot pluspunt vind van een film, liever dat dan alles voorgekauwd, nietwaar meneer Lucas? :roll: (En ook omdat al bekend is dat er in ieder geval een Prometheus 2 komt). Tipje: Wacht nog even met kijken totdat er een uitgave is met de weggeknipte scenes, dan laat -ie je met in ieder geval ìets minder vragen zitten.
Als je verwacht dat dit een prequel is, zoals ze met Starwars hebben gedaan, kom je nog bedrogener uit, . Het is absoluut geen Alien-The Early Years maar heeft een hele eigen verhaallijn. Hoewel er overigens veel dingen op de een of andere manier wel degelijk verwijzen naar die films (ik ga ze niet noemen want dat zouden direct spoilers zijn 8)).
Als je de Alien films niet gezien hebt omdat je niet van het genre houdt, of de OMG!WHOA!DJEEEZ!momenten in die films net iets tè eng vond moet je deze zeker niet kijken. Hij zal je mening over Scifi niet wijzigen, en de OMG!WHOA!DJEEEZ!momenten? :twisted:!

Al met al een rapportcijfer van 9, en:
Afbeelding
de Sticky Stamp of Approval!
Afbeelding

Ron
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2012, 00:10

Bericht door Ron » 25 sep 2012, 23:19

Bedankt voor de toelichting en ik wacht wel tot in de uitverkoop vakken lig :wink:
Wat vandaag niet komt komt morgen wel

Vargen666
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:31

Bericht door Vargen666 » 21 okt 2012, 22:56

Ik zag deze film laatst ook, en kwam er pas vrij laat tijdens het kijken achter dat het in dezelfde universe als de Alien-serie speelt.

Fijne scifi film, visueel erg mooi (setting, tech), maar qua plot niet zo bijzonder. Het is wel een leuke bonus als je de alien-films kent en weet te waarderen. Ik kreeg namelijk opeens wel een "Oh, hee! Gaaf!" moment toen het kwartje viel.

En als we toch in dit hoekje van de scifi zitten: Iemand toevallig Predators uit 2010 gezien? Herinterpretatie van de eerste Predator, door Robert Rodriguez. Was zeker vermakelijk.

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 31 dec 2012, 15:06

Gisteren op tv "Moon" gezien, wat een coole film!

En over coole films gesproken, deze http://www.archetype-movie.com/ staat al een tijd bij m'n favorieten. Het is een korte film maar de maker heeft beloofd om er een feature van te maken.
Afbeelding

Plaats reactie