Olá.

Wees geen vreemde, stel je even voor!
Plaats reactie
Vargen666
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:31

Olá.

Bericht door Vargen666 » 21 okt 2012, 19:51

Groetjes uit Brazilië! Emiel stuurde mij een bericht dat hij een eigen sci-fi forum gestart was, dus ik kom ook even kijken!

Momenteel doe ik nog totaal niets aan modelbouw. Ik hoop in de toekomst de boel wel weer op te kunnen pakken, maar denk dat dat nog wel even gaat duren.

Ik zal uiteraard wel de gallery binnenkort even komen vervuilen met mijn eeuwenoude brouwseltjes. :lol:

En uiteraard ga ik eens kijken wat hier allemaal gebrouwd wordt! :D

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 22 okt 2012, 07:41

Ey, leuk te horen dat jij er ook bij ben, jammer dat je (nog) geen tijd hebt voor modelbouw, maar wat niet is komt nog en dat soort wijsheden.

Heb jj eigenlijk ooit die gans achtige loper afgemaakt? en ga je dat nog doen?
Bla

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 22 okt 2012, 12:26

Ah! Onze Zuid-Amerikaanse reporter meldt zich! Welkom :D
Afbeelding

Vargen666
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:31

Bericht door Vargen666 » 22 okt 2012, 12:27

Hey Beork en Sticky, thanks!

Hmm, het is hier geen kwestie van tijd maar meer van dat ik (nog) niet de beschikking heb over modelbouwspullen.

Die walker heb ik nooit afgemaakt nee. Ding is toen ik emigreerde in de kliko beland i.v.m. beperkte opslag in Nederland. De meeste WIP projecten heb ik wel bewaard verder, dus daar kan ik mee verder als ik ze hier naartoe gehaald heb.

Sticky
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 aug 2012, 22:15

Bericht door Sticky » 22 okt 2012, 12:29

Vargen666 schreef:in de kliko beland




:nocheer:
Afbeelding

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 22 okt 2012, 13:48

Fook, ik wist dat je shit verkocht, maar omdat je niet begon over projecten nam ik aan dat je alle WIP meenam, had hem graag overgenomen van je...
Nou ja, volgende keer beter.

Je spullen moeten nog overkomen?
Heb je nog geen vaste woning aldaar of gewoon nog even wachten tot je meer op orde hebt voordat je alles daarheen haalt?

Ik begreep van een Ma.k forum lid dat brazillie een drama land was qua invoersbelasting (40% ofzo), klopt dat?
Bla

Vargen666
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:31

Bericht door Vargen666 » 22 okt 2012, 16:10

Ja, nou ja, ik was er zelf niet echt tevreden mee met die walker.

Maareh, ik moet eerst het één en ander op orde hebben. Heb wel een huis, maar er moet hier nog veel aan gebeuren. Verder is er op modelbouwgebied vrijwel niets te krijgen hier. Mijn spullen staan bij mijn ouders in NL. Heb nog niets van dat alles geprobeerd in te voeren (op wat boeken na, maar die zijn importvrij), maar als ze je pakken dan is de belasting wel hoog ja. De Braziliaanse overheid probeert import zo veel mogelijk tegen te gaan om de eigen commercie te beschermen. Wat ze echter over het hoofd zien (en waar ik me behoorlijk druk om kan maken), is dat sommige dingen helemaal niet binnen dit lang zelf gefabriceerd worden en dus nooit de eigen commercie kunnen beschadigen. Lijkt mij. Maar goed, dat ben ik.

Op dit moment wacht ik op wat spulletjes op boargame-gebied welke ik via eBay gekocht heb. Ben benieuwd of dat goed gaat met de import.

Beork
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:02

Bericht door Beork » 22 okt 2012, 16:56

Balen van die invoer, zelfde idee heb ik metnederland, als ze het hier niet maken, waarom dan impotbelasting.
Maar aan de andere kant, je had dat geld ook aan inlands bier kunnen spenderen, en dat is beter voor het land (qua belasting enzo, dronken hollanders overal niet denk ik)

Welk boardgame speel je?
Bla

Vargen666
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:31

Bericht door Vargen666 » 22 okt 2012, 17:11

Hehe ja, ik denk dat dat het idee is: Spendeer het geld maar aan andere zooi. Maar ik laat de regering mij niet vertellen wat ik wel en niet moet kopen. :lol:

Boardgames, verschillende. Echter heb ik al mijn Nederlandstalige titels (en een paar engelse) aan vrienden weggegeven. Dat waren de meeste van mijn spellen. Heb in NL nog een paar liggen, die hopelijk binnenkort deze kant op komen: RoboRally (WotC versie plus bijna alle uitbreidingen), Drakon (1st ed.), Starship Catan, Doom the Boardgame, Cthulhu 500... En volgens mij was dat het wel. De rest heb ik dus weggegeven omdat we ze toch bijna nooit speelden.

Ik heb hier momenteel alleen een Portugese vertaling van Kolonisten van Catan. Eén van de weinige spellen die een vertaling kregen en hier daadwerkelijk uitgegeven zijn. Verder heb ik op eBay engelstalige versies van Carcassonne (die ik eerder in NL versie had), Bohnanza (idem) en Super Dungeon Explore (omdat die me wel erg vet lijkt) besteld.

Plaats reactie